Volg Brandweer112.nl op FacebookVolg Brandweer112.nl op Twitter

Advertentie

Hond overlijdt bij brand in Waalwijk, mensen in rolstoel uit appartementencomplex gehaald

Bericht geplaatst op // 3869 keer bekeken

WAALWIJK - De brandweer is vrijdagavond uitgerukt voor een brand in een appartementencomplex aan de Tweede Zeine in Waalwijk. Door de brand was er sprake van veel rookontwikkeling.

De brand woedde op de derde verdieping. Er zat een hond in het appartement, die door de brandweer uit de woning is gehaald. Ambulancepersoneel beademde het dier, maar dat mocht niet baten. Hij is overleden, vermoedelijk door het inademen van rook.

Vijf bewoners konden het appartementencomplex op tijd verlaten. Drie daarvan zitten in een rolstoel. Zij worden elders opgevangen, omdat hun woningen eerst gecontroleerd moeten worden op giftige dampen.

De brand is inmiddels meester, laat de brandweer weten. Die kwam met meerdere blusvoertuigen en een hoogwerker. De woning waarin de brand woedde wordt geventileerd.

De oorzaak van de brand is nog onduidelijk. Die wordt later onderzocht. De brandweer verricht metingen in de andere woningen voordat de bewoners weer terug naar huis mogen.

Tekst: Erik Luiten

Bekijk de foto's:

Advertentie

Totaal Aanpak Brandveiligheid

Brandblusser XL

Laatst aangepast op 03 januari 2020 19:08

© Brandweer112.nl - Copyright
Actueel nieuws over de 112 hulpdiensten uit Waalwijk.

Deze website wordt gehost door:
Keurig online webhosting
website:
Epulz reclame
  • Nieuwsbrief ontvangen?

    Na uw aanmelding ontvangt u de nieuwsbrief zodra er nieuwe foto’s, of persberichten online staan.
Nieuwsbrief Brandweer112.nl